Provkörning av Porsche Cayenne E-Hybrid
Om någon ska klara det så är det Porsche, att bygga en 2,3 ton tung hybridsuv som går som en sportbil. Nya Cayenne E-Hybrid är snålare, rymligare, snabbare men framför allt roligare än sin föregångare.
Det här är nytt!
Räckvidd
Gamla Cayenne S E-Hybrid kom på sin höjd tre mil på el. Nya hybriden kan nå 4,4 mil.
Nya tillval
Head up-display, massagestolar, eluppvärmd vindruta och 22-tumshjul är några av de nya tillvalen.
Snabbare
En 2,3 ton tung laddhybrid som tar sig till 100 km/h på fem sekunder!
Snålare
Nya Cayenne-hybriden är ännu lite snålare – 0,32 l/mil – på papperet i alla fall.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se