Provkörning av Porsche Cayenne E-Hybrid
Premium Om någon ska klara det så är det Porsche, att bygga en 2,3 ton tung hybridsuv som går som en sportbil. Nya Cayenne E-Hybrid är snålare, rymligare, snabbare men framför allt roligare än sin föregångare.
Det här är nytt!
Räckvidd
Gamla Cayenne S E-Hybrid kom på sin höjd tre mil på el. Nya hybriden kan nå 4,4 mil.
Nya tillval
Head up-display, massagestolar, eluppvärmd vindruta och 22-tumshjul är några av de nya tillvalen.
Snabbare
En 2,3 ton tung laddhybrid som tar sig till 100 km/h på fem sekunder!
Snålare
Nya Cayenne-hybriden är ännu lite snålare – 0,32 l/mil – på papperet i alla fall.
LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA
Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:
- Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
- E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
- Dela din prenumeration med upp till 3 personer
- Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se