Provkörning av Porsche Panamera 4S Diesel
Efter åtta år kommer avlösning i form av en helt nyutvecklad Panamera. Porsche har slipat på sitt sportlimousinekoncept och renodlat på de flesta punkter. Högteknologi möter nu en mer klassisk designstil.
Det här är nytt!
Fyrhjulsdrift.
För första gången kombineras dieselkraft och fyrhjulskrafs hos Panamera.
Turbo.
Förlitar sig på ny biturboteknik, egentligen borde alltså alla heta ”Turbo” i efternamn.
PDK.
Nu är dubbelkopplingslåda standard, en kugge har tillkommit, den åttaväxlade lådan kommer från ZF.
911-look-a-like.
Designen knyter an till ur-Porschemodellen på ett stiligt vis, särskilt taklinje och bakparti.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se