Provkörning av Porsche Taycan 4 Cross Turismo
Porsche fortsätter bredda modellutbudet med fler versioner av Taycan. Nya Taycan Cross Turismo är en av de första eldrivna kombibilarna på marknaden. Detta är en av världens bästa elbilar, men priset är svindlande högt.
Hur mycket kan man tänja och dra i ett varumärke? När Porsche lanserade sin första suv år 2002 var det många som höjde på ögonbrynen. Cayenne med sin V-motor, i grund och botten en lyxigare Volkswagen Touareg, skavde i modellpaletten som då enbart bestod av lågbyggda sportbilar med boxermotor. Den potentiella kunden var då någon som redan hade en 911 i garaget, men som var beredda att byta ut sin Range Rover eller BMW X5 mot just en Cayenne.
Det här är nytt
Komb
Man får leta med lykta efter en eldriven kombi, men nu har Porsche (av alla märken!) en i modellprogrammet.
4.
En fyra utan S är ny instegsmodell för kombin och betyder 380 hästkrafter.
Plast och räcken
Plast runt dörrtrösklar och hjulhus, räcken på taket.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se