Provkörning av Porsche Taycan Turbo S
Nu gäller det. Det är nu Porsche ska visa att en av världens äldsta biltillverkare kan det här med bilbyggande bättre än en liten firma från Kalifornien som inte är torr bakom öronen än. Porsche Taycan ska, och måste, vara bättre än Tesla Model S. Nu tar vi reda på om den är det!
Det här är nytt!
Turbo
Ordet turbo har bytt betydelse hos Porsche. Taycan har förstås ingen turbo, men prestandan sägs motsvara Turbo-versionerna av andra modeller.
800 volt
Taycan är första elbilen i serieproduktion med ett 800-voltsystem som möjliggör snabbare laddning.
Två växlar
Bakre elmotorn har en växellåda med hög- och lågväxel.
Fotgarage
Baksäteskomforten räddas av två urgröpningar i golvet för passagerarnas fötter, så kallade fotgarage.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se