Range Rover Evoque som laddhybrid. Härligt paketerad och elegant uppsyn, men alldeles för dyr. Foto: Glenn Lindberg / Teknikens Värld

Provkörning av Range Rover Evoque P300e

Redan när vi provkörde nya Evoque för två år sedan så snackades det om att den snart skulle komma som laddhybrid. Först nu har den dykt upp. Var det värt väntan?

I april 2019 provkörde vi då nylanserade andra generationens Range Rover Evoque i Stockholm. Först ut var en 180-hästars fyrcylindrig dieselmodell med två ytterligare bensinalternativ på tur att lanseras. Redan då pratade man om laddhybriden som låg i pipeline.
Ganska exakt två år senare har den nu äntligen dykt upp i Sverige och går under benämningen P300e. Det är bara modellbeteckningen som skvallrar om att bilen är en laddhybrid. I princip är det bara motorkonfigurationen, några små uppdateringar och ett nytt infotainmentsystem som skiljer den från tidigare provkörda bilar. 

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill