Provkörning av Range Rover Evoque P300e
Premium Redan när vi provkörde nya Evoque för två år sedan så snackades det om att den snart skulle komma som laddhybrid. Först nu har den dykt upp. Var det värt väntan?
I april 2019 provkörde vi då nylanserade andra generationens Range Rover Evoque i Stockholm. Först ut var en 180-hästars fyrcylindrig dieselmodell med två ytterligare bensinalternativ på tur att lanseras. Redan då pratade man om laddhybriden som låg i pipeline.
Ganska exakt två år senare har den nu äntligen dykt upp i Sverige och går under benämningen P300e. Det är bara modellbeteckningen som skvallrar om att bilen är en laddhybrid. I princip är det bara motorkonfigurationen, några små uppdateringar och ett nytt infotainmentsystem som skiljer den från tidigare provkörda bilar.
LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA
Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:
- Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
- E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
- Dela din prenumeration med upp till 3 personer
- Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se