Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
D275-dieseln kommer på sikt att ersätta D300-alternativet.D275-dieseln kommer på sikt att ersätta D300-alternativet.D275-dieseln kommer på sikt att ersätta D300-alternativet.
D275-dieseln kommer på sikt att ersätta D300-alternativet. Foto: Hans Hedberg

Provkörning av Range Rover Velar D275 SE

Premium Den andas lite av gamla skolan, snyggingen Range Rover Velar. Tillbakalutad, med ett boostat självförtroende som endast en brittisk gårdsherre äger. Till i år har Velar fått en dieselmotor av typen mittemellan, klassisk treliters V6-pjäs som tillkommit av ekonomiska orsaker. Men det behöver det ju inte skvallerspridas om på bypuben.

Det här är nytt!

D275

Treliters V6-dieselmotor med lägre effektuttag och sänkt förbrukning. Allt för att gagna CAFE-reglerna.

Drive-paket

Innehåller dödavinkelassistent, adaptiv farthållare och autobroms vid hög fart. Kostnad 16 900 kronor.

360

Runtom-kameratekniken har Land Rover haft tidigare men senaste Surround-systemet är perfekt vid trånga fickparkeringsmanövrar.