Provkörning av Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid
Premium Den är liten, laddad och Renaults första laddhybrid. Renault Captur E-Tech är här och kommer med en del intressanta nyheter. Räcker det för att slå sig fram i laddhybriddjungeln?
Finns det något märke som tycks ha mer vattentäta skott mellan sin sportavdelning och övrig verksamhet? Ja, det skulle vara Nissan då som har sin GT-R i ena änden och Qashqai i den andra. Men hos Renault blir det tydligare. Fransmännen pratar gärna och brett om sitt Formel 1-stall och hur snabb Megane RS är runt Nürburgring. Bilarna de erbjuder oss vanliga dödliga heter dock Clio, Kadjar och Captur... Det är svårt att känna sig som Daniel Ricciardo i dem.
Det här är nytt!
5 mil
9,8 kWh stort batteri ger upp till fem mils elektrisk körning.
Kopplingslös
Laddhybridens automatlåda har ingen koppling. En elmotor tar över kopplingens uppgift.
Elstart
Hybridsystemet är programmerat för att alltid starta bilen på el, oavsett om batteriet är tomt eller inte.
LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA
Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:
- Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
- E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
- Dela din prenumeration med upp till 3 personer
- Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se