Foto: Oskar Krüger

Provkörning av Renault Megane RS Trophy-R

För tredje gången i ordningen har Renault vässat Megane till en nivå som ingen av konkurrenterna är i närheten av. Med Öhlins-dämpare, kolfiberhuv, titanavgassystem och utan baksäte har Megane Trophy-R återtagit titeln som världens snabbaste framhjulsdrivna bil runt Nürburgring.

Det här är nytt!

Baksäte

Finns inte, Renault har tagit till extrema åtgärder för att hålla nere vikten.

Öhlins

Fjäderben från svenska Öhlins sitter på framaxeln, bak är en enkel torsionsaxel.

Bakaxelstyrning

Har slopats till förmån för låg vikt. Kolfiber. Huv i glas- och kolfiberkomposit med en diffuser i ren kolfiber.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 79 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill