Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Megane E-Tech är en av två färska laddhybrider i Renaults stall. Captur E-Tech, med likadan drivlina, är den andra.Megane E-Tech är en av två färska laddhybrider i Renaults stall. Captur E-Tech, med likadan drivlina, är den andra.Megane E-Tech är en av två färska laddhybrider i Renaults stall. Captur E-Tech, med likadan drivlina, är den andra.
Megane E-Tech är en av två färska laddhybrider i Renaults stall. Captur E-Tech, med likadan drivlina, är den andra. Foto: Glenn Lindberg

Provkörning av Renault Megane Sport Tourer E-Tech 160 Plug-in Hybrid

Premium Renault ger sig in i laddhybridkampen med familjevänliga Megane E-Tech. Pris- och komfortmässigt kan den utmana självaste Passat GTE, men räcker det hela vägen?

91 hästkrafter... det måste väl ändå stå fel i faktabladet? Nog måste väl Renault kunna ta ut mer effekt ur 1,6-litersmotorn? Men nej, det behövs inte mer än en motorvägspåfart för att det ska bli tydligt vad Renault har lagt fokus på. Eller rättare sagt: Inte lagt fokus på.

Det här är nytt!

5 mil
9,8 kWh-batteri ger upp till fem mils elektrisk körning.

Automat utan koppling
Automatlådan har en extra elmotor i stället för koppling.

700 kg
Laddhybriden får dra släp, men inte tyngre än 700 kg.

Värmepump
Finns inte. Laddhybriden måste köra bensinmotorn för att värma kupén.