Provkörning av Rolls-Royce Phantom
Den kostar som en herrgård på landsbygden eller en tvåa i Stockholms city. Rolls-Royce Phantom är märkets flaggskepp och senaste versionen avlöser tidigare generationen som hängde med i nästan 15 år. Vi smakar av anrättningen i storstadstrafik, på motorväg, i framsätet och givetvis i baksätessoffan.
Det här är nytt!
Design
Nya Phantom har betydligt slankare linjespel utan att det pompösha gått förlorad.
The Gallery
Den inglasade instrumentbrädan som fungerar som ett personligt konstnärligt skyltfönster för bilägaren.
V12
Ny dubbelturbo-motor på 6,75 liter som levererar 571 hk och ett vridmoment på 900 Nm.
Architecture of Luxury
Namnet på den nyutvecklade plattformen som delvis är aluminiumbaserad. 30 procent mer vridstyv, samtidigt lättare, kommer det fler Rolls-Royce-modeller på detta underrede.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se