Provkörning av Seat Tarraco 2,0 TSI 190 DSG7 4Drive
Modellen som gör Seats grundtrio av suvar komplett har börjat säljas och kommer hit i februari. Vi åker till Barcelona för att köra nya Seat Tarraco och ta reda på hur stora skillnaderna från kusinen Skoda Kodiaq är.
Det här är nytt!
Suv-offensiv
Tarraco är den tredje och största modellen att ansluta till märkets nya suv-utbud jämte Arona och Ateca.
7-sits
En tredje sätesrad med två sittplatser finns som tillval men fokus ligger på femsits i Sverige.
Lastutrymme
I femsitsutförande lastar Tarraco hela 760-1 920 liter bagage.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se