Provkörning av Subaru Impreza 2,0i Active
Den senaste versionen av Subarus mest kända modell har äntligen kommit till Sverige. Vi provkör den fyrhjulsdrivna halvkombin som har alla rätt på pappret, men inte riktigt i verkligheten.
Det här är nytt!
Subaru Global Platform
Generation fem av Impreza är helt ny. Bilen baseras på samma plattform som XV.
Designen
Impreza har blivit mer och mer slätstruken genom åren. Numera finns det inte mycket kvar, förutom fyrhjulsdriften och boxermotorerna, som vittnar om att detta är Subarus mest kända modell.
Säkerheten
Impreza har, förutom en krocksäker konstruktion, massor av säkerhetsfunktioner som standard.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se