Provkörning av Subaru Impreza 2,0R Sport
Premium Sedan- och kombikarosserna har slagits samman till en halvkombi i tredje generationen Impreza. Formen ska tilltala fler men entusiasterna ryggar tillbaka. Men som den praktiska, fyrhjulsdrivna bil Impreza är framstår den som ett vettigt val.
Första intrycket #71
Impreza har permanent fyrhjulsdrift och med manuell låda ingår lågväxel. För den med behov av den speciella drivningen finns inte många andra val, Impreza har dessutom mycket utrustning med tanke på priset. Boxermotorn är inte speciellt stark, men ändå törstig.
LÄS PREMIUM GRATIS I EN VECKA
Få tillgång till hela Expressens digitala värld.

Allt detta ingår:
- Alla artiklar på Expressen.se och i Expressen–appen
- E-tidningen – upptäck dagens Expressen och utvalda magasin
- Dela din prenumeration med upp till 3 personer
- Ingen bindningstid – säg upp när du vill
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se