Provkörning av Subaru Outback 2,5i Touring
En sjätte generation Subaru Outback är här och som vanligt är allt ungefär som förut. Förändringar och förbättringar i marginalen ger ändå fortsatt existensberättigande, och etanolkonvertering lurar staten på skatten.
Hösten 2014 hände något stort i Sälen. Teknikens Världs testlag kom dit med alldeles nya Subaru Outback och ett helt koppel japanska ingenjörer från Subaru i släptåg. Vi fick testa den ännu inte lanserade, femte generationen Outback och ingenjörerna var med för att få förstahandsintryck.
Skiftet från fjärde till femte generation Outback var stort. Modellen tog ett steg bort från det råbarkade och opolerade till det sofistikerade, ja snudd på premiumartade.
Steget från femte till sjätte generation är inte lika stort. Nu finns inga ingenjörer influgna från Japan här. Men vi hämtar en grå Outback av senaste snitt från Hedin Bil i Stockholm och kör till Dalarna ändå.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se