Provkörning av Subaru Solterra
Ditt syskon kan vara världens bästa lekkamrat. Eller din värsta fiende. Toyota har problem med räckvidden på den nya elbilen bZ4X och det spiller över på syskonbilen Subaru Solterra. Då hjälper det inte så mycket att Subarun briljerar med fina terrängegenskaper.
När Toyota och Subaru senast hade ett bilprojekt ihop bar det ända till final i Car of The Year. Den gången hette modellerna Toyota GT 86 och Subaru BRZ. Nu handlar det om steget in i elbilsåldern med Toyota bZ4X och Subaru Solterra.
Nu precis som då är det få eller näst intill inga synliga skillnader på bilarna. Du kan se att frontlyktorna är lite annorlunda men det är allt. Även på insidan delar de två modellerna designen med en väldigt framdragen digital skärm framför ratten och en större skärm i mitten. Toyota kan lätt visa på släktskap med till exempel populära C-HR men för Subaru blir de lite kantiga ytorna på utsidan något helt nytt. Nytt för Subaru är också att vindbruset är relativt påtagligt.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se