Provkörning av Toyota C-HR 1,8 HSD
Från och med nu ska Toyotas bilar bli roligare att se på och att köra. Det har högste chefen Akio Toyoda bestämt. Lilla suven C-HR är först ut av de nya, roliga bilarna och nog ser det ut som att ingenjörerna har lyssnat på sin chef.
Det här är nytt!
Plattformstänk.
C-HR bygger precis som Prius på Toyotas nya plattformsarkitektur TNGA.
Hybrid.
C-HR blir Toyotas andra hybriddrivna suv. Hybriddrivlinan är densamma som i Prius.
Körglädje.
Högste chefen Akio Toyoda vill att bilarna ska bli roligare att köra. Hans ord har varit lag i utvecklingen av C-HR.
Fyrhjulsdrift.
1,2-litersalternativet kombineras med CVT-låda och fyrhjulsdrift.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se