Provkörning av Toyota GR86
Motorn fram, drivningen bak och växellådan manuellt spakad – Toyota GR86 har allt en sportbil ska ha. Vi möter våren med en japansk sportbil i Danmark, men har svårt att känna riktig sportbilsglädje.
Nu måste man ta alla chanser man får. Att köra en riktig sportbil alltså. En sån där riktigt klassisk tvättäkta sportbil så som sportbilar såg ut förr. Med lågt tak, lång motorhuv och trång kupé. De blir allt färre och än så länge har vi inte sett någon eldriven sportbil av klassiskt snitt. De sportbilar som finns, ja de är fortfarande fossilt drivna.
Apropå fossil, det är lite så Toyota GR86 upplevs. Vi har kört den förut, men då var den inte riktigt färdig. Nu är den helt färdig, och säljs och levereras.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se