Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Med färre pickuper på den svenska marknaden talar allt för att Toyota tillåts dominera.
Med färre pickuper på den svenska marknaden talar allt för att Toyota tillåts dominera.
Med färre pickuper på den svenska marknaden talar allt för att Toyota tillåts dominera.
Med färre pickuper på den svenska marknaden talar allt för att Toyota tillåts dominera. Foto: Marcus Engström / Teknikens Värld

Provkörning av Toyota Hilux D-Cab Invincible 2,8 Turbo D-4D 4WD

Den kraftfulla motorn. Mjuk chassisättning och lite lagom personlighet. Mycket talar för att uppdaterade Toyota Hilux kommer att dominera pickupmarknaden. 

Vår relation till åttonde generationen Toyota Hilux har varit något ansträngd genom åren. Det började med att den då helt nya pickupen var mycket nära att välta i vårt tuffa älgtest på hösten 2016. Det var dessutom samma beteende som föregångaren och Toyota reagerade snabbt och kraftfullt för att åtgärda felet.
Sex månader senare kunde Teknikens Världs testpersonal köra en uppdaterad Hilux i Spanien och notera att åtgärdspaketet gett resultat. Hilux klarar sig igenom konbanan. Så här skrev reportern Linus Pröjtz från testbanan i Barcelona:

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.