Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Väguppträdandet är bra utan att bjuda på några överraskningar. Bekväm och välbalanserad.
Väguppträdandet är bra utan att bjuda på några överraskningar. Bekväm och välbalanserad.
Väguppträdandet är bra utan att bjuda på några överraskningar. Bekväm och välbalanserad.
Väguppträdandet är bra utan att bjuda på några överraskningar. Bekväm och välbalanserad. Foto: Volkswagen

Provkörning av Volkswagen Golf eHybrid

Äntligen kommer Golf som laddhybrid utan att försöka vara sportbil. GTE lever vidare, men eHybrid är det nya alternativet för den som bryr sig mer om räckvidd än sportiga köregenskaper. 

Precis som vanliga Golf ser inte nya Golf eHybrid mycket ut för världen. Skillnaden mot föregående generation syns mest på den lägre nosen, annars är det invändigt de största förändringarna har skett. Utvändigt särskiljer laddluckan på vänster framskärm eHybrid mot vanliga Golf. eHybrid saknar de blåa detaljerna som tidigare fått Volkswagens laddhybrider att sticka ut. De blåa detaljerna är exklusiva för GTE-modellerna. Parallellt med eHybrid lanseras just Golf GTE som ett sportigare alternativ med 245 hästkrafter. Ett hästkraftsantal som speglar det i Golf GTI.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.