Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Det snälla ansiktet är samma på transportbilen Cargo och personbilen Buzz.
Det snälla ansiktet är samma på transportbilen Cargo och personbilen Buzz.
Det snälla ansiktet är samma på transportbilen Cargo och personbilen Buzz.
Det snälla ansiktet är samma på transportbilen Cargo och personbilen Buzz. Foto: Volkswagen AG

Provkörning av Volkswagen ID. Buzz Cargo

När vi säger Folkabuss så tänker nog de flesta på surfbrädor och enkel sommarcamping. Men även den klassiska folkabussen T1 var en skåpbil. Nu kliver Volkswagen in i ett getingbo med flera eldrivna konkurrenter. Och det surras allra mest om ID. Buzz Cargo.

När vi jämför batteriprestanda och räckvidd mellan Volkswagen ID. Buzz och konkurrenterna räcker den nya folkabuzzens cirka 40 mil inte långt. Men kliver vi över till skåpbilsvärlden är 40 mil och laddning upp till 170 kW toppklass.
Fortsätter vi med siffror och mått klarar Cargo att lasta totalt 3,9 kubikmeter och föremål upp till 123 centimeter på bredden och 220 centimeter på längden. Dessutom finns en smart lucka i väggen bakom passagerarstolen så att du kan trä in långa pinnar eller rör.

Jan-Erik Berggren i ID. Buzz Cargo. Foto: Jan-Erik Berggren / Expressen Lifestyle

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.