Provkörning av Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 2,0 TDI 200 DSG7 4Motion
Volkswagen uppdaterade nyligen Tiguan Allspace, men VW:s fokus ligger på elektrifieringen. Vi provkör och undrar – borde inte fler gamla erfarenheter fått följa med in i framtiden?
Dieselljudet, från den klassiska 1 968 kubikcentimeter stora fyrcylindriga turbospisen på 200 hästar och 400 newtonmeter under huven i vår vita Tiguan Allspace, kan tolkas som ett tecken. Volkswagen valde att inte erbjuda Tiguan Allspace som laddhybrid när den uppdaterades under 2021. Visst, kanske var det omöjligt att få plats med batteri och laddhybridteknik i Tiguan Allspace med tanke på den tredje sätesraden – men det är mer signalen det skickar. Tecknet. Det finns helt enkelt ingen laddhybrid i det sjusitsiga Allspace-programmet. Vad innebär det? Innebär det något alls, eller försöker vi bara spå i kaffesump just nu och övertolka det som eventuellt visar sig?
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se