Provkörning av Volvo XC90 T6 AWD R-Design Polestar Engineered Optimisation
Volvos framgångsrika XC90-modell fyller fem år och då är det hög tid för facelift. Omstöpningen är ytterst mild, vi tar tempen på rivigaste T6-drivlinan som bestyckats ytterligare med Polestar Engineered-optimering för att hålla konkurrensen inom stor-suvsegmentet stången.
Det här är nytt!
Design
Det krävs ett skarpt tränat Volvo-öga för att se ansiktslyftet. Till exempel är frontgrillen nu mer konkav.
Mildhybrid
Med 48-voltssystem får nya dieseldrivlinan B5 extra kraft.
T8
Twin Engine-alternativet har fått större batteri som förlänger el-räckvidden med 15 procent.
Optimering
Med Polestar Engineered-optimering hissas gasrespons och motorprestanda.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se