BMW X7 mot Mercedes GLS
Det finns de som hävdar att storleken inte har någon betydelse, att det i stället handlar om rätt teknik och ett omsorgsfullt genomförande. Mercedes och BMW vill lyckas med både och med de superstora suvarna GLS och X7. Men hur stora är de här bjässarna egentligen? Och hur väl har Mercedes och BMW tagit hand om all teknik de stoppat in i sina dyrgripar?
Det är högsta mode att sitta högt och att köra en stor och rejäl suv. Men var går egentligen gränsen? Är Mercedes lyxiga GLS och BMW:s vräkiga X7 till och med för stora? Vid ratten är det inte alltid så lätt att märka hur stor bilen du kör egentligen är, speciellt om du köper till så kallad bakhjulsstyrning, något som BMW erbjuder till X7. Det är stor skillnad att köra en lyxig suv på lite drygt fem meter och en transportbil med samma längd och axelavstånd. Du behöver inte åka och hålla ut i kurvorna i suven, inte så mycket i alla fall.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se