Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Citroën C5 X Plug-In Hybrid möter i sitt första test, från vänster till höger, Hyundai Tucson Plug-In Hybrid, Renault Arkana E-Tech Hybrid och Cupra Formentor e-Hybrid.
Citroën C5 X Plug-In Hybrid möter i sitt första test, från vänster till höger, Hyundai Tucson Plug-In Hybrid, Renault Arkana E-Tech Hybrid och Cupra Formentor e-Hybrid.
Citroën C5 X Plug-In Hybrid möter i sitt första test, från vänster till höger, Hyundai Tucson Plug-In Hybrid, Renault Arkana E-Tech Hybrid och Cupra Formentor e-Hybrid.
Citroën C5 X Plug-In Hybrid möter i sitt första test, från vänster till höger, Hyundai Tucson Plug-In Hybrid, Renault Arkana E-Tech Hybrid och Cupra Formentor e-Hybrid. Foto: Patrik Lindgren / Expressen Lifestyle

Citroën C5 X i test mot tre andra hybrider

Elpriserna skenar och bränslepriserna svider. Då kanske det är lika bra att köra på lite av varje. Vi testar fyra hybrider, varav tre kan laddas med sladd.

I detta test får du reda på vilken av bilarna som är...

... trevligast att köra.

... säkrast vid en undanmanöver.

... rymligast och mest lättlastad.

... enklast att bruka i vardagen.

... billigast att äga.

... bästa valet för dig.

Och mycket, mycket mer.

Sveriges populäraste biltest

Vi testar alla bilar på svenska vägar, där du kör. Vi mäter förbrukning och räckvidd på väg och i labb, vi testar säkerheten och vi redovisar alla ägandekostnader. Allt detta och mycket mer om följande bilar får du i detta test:

  • Citroën C5 X Plug-In Hybrid Shine Exclusive
  • Cupra Formentor VZ 1,4 e-Hybrid 245
  • Hyundai Tucson Plug-In Hybrid N-Line
  • Renault Arkana E-Tech Hybrid Engineered

Detta test plus allt övrigt exklusivt och unikt material på teknikensvarld.se får du tillgång till som prenumerant. Teckna din prenumeration längre ned på denna sida.

Sveriges populäraste biltest

Vi testar alla bilar på svenska vägar, där du kör. Vi mäter förbrukning och räckvidd på väg och i labb, vi testar säkerheten och vi redovisar alla ägandekostnader. Allt detta och mycket mer om följande bilar får du i detta test:

  • Citroën C5 X Plug-In Hybrid Shine Exclusive
  • Cupra Formentor VZ 1,4 e-Hybrid 245
  • Hyundai Tucson Plug-In Hybrid N-Line
  • Renault Arkana E-Tech Hybrid Engineered

Detta test plus allt övrigt exklusivt och unikt material på teknikensvarld.se får du tillgång till som prenumerant. Teckna din prenumeration längre ned på denna sida.

Sveriges populäraste biltest

Vi testar alla bilar på svenska vägar, där du kör. Vi mäter förbrukning och räckvidd på väg och i labb, vi testar säkerheten och vi redovisar alla ägandekostnader. Allt detta och mycket mer om följande bilar får du i detta test:

  • Citroën C5 X Plug-In Hybrid Shine Exclusive
  • Cupra Formentor VZ 1,4 e-Hybrid 245
  • Hyundai Tucson Plug-In Hybrid N-Line
  • Renault Arkana E-Tech Hybrid Engineered

Detta test plus allt övrigt exklusivt och unikt material på teknikensvarld.se får du tillgång till som prenumerant. Teckna din prenumeration längre ned på denna sida.

När hybridtekniken och sedermera laddhybriderna kom till världen kändes de revolutionerande. Man kunde köra vardagsresorna på el och ändå klara sig med sin bensinmotor på långresa. Hur bra som helst.
Tekniken utvecklas fortfarande och nu finns bilmodeller som kan köras över tio mil på bara el. Men de flesta klarar åtminstone fem mil, vilket gott och väl räcker till just resorna till vardags. Det förutsätter förstås att man har möjlighet att ladda bilen hemma över natten eller under dagen på jobbet.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.