3 laddhybrid-suvar i jakten på skatten
Inom kort berövade på sina skattebonusar letar laddhybridsuvarna nya mål i livet. Har stora suvar med starka bensinmotorer kryddade med eldrift någon framtid? Vi kör Land Rover Defender P400e, BMW X5 xDrive45e och Volvo XC90 Recharge T8 och letar efter nya värden i laddhybridlivet.
✓ Så fungerar laddningen.
✓ Så lång är el-räckvidden – på riktigt.
✓ Så bra fungerar fyrhjulsdriften.
✓ Så mycket kostar bilarna att köpa...
✓ ... och att äga under tre första åren.
Bensinmotorernas mjuka mullrande vaggar oss nästan till sömns, en sömn som med jämna mellanrum störs av påtvingade tankstopp. Slurp! Där gick det ner 55 liter. Flosch! Där fick det visst plats 61 liter!
Teknikens Världs testlag kör laddhybrider! På långresa. Och när laddhybriderna heter BMW X5 xDrive45e, Land Rover Defender P400e och Volvo XC90 Recharge T8 låter det så här. Stora och laddbara batterier till trots, det går åt bensin.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se