Foto: Patrik Lindgren / Teknikens Värld

3 laddhybrid-suvar i jakten på skatten

Inom kort berövade på sina skattebonusar letar laddhybridsuvarna nya mål i livet. Har stora suvar med starka bensinmotorer kryddade med eldrift någon framtid? Vi kör Land Rover Defender P400e, BMW X5 xDrive45e och Volvo XC90 Recharge T8 och letar efter nya värden i laddhybridlivet.

Så fungerar laddningen.

Så lång är el-räckvidden – på riktigt.

Så bra fungerar fyrhjulsdriften.

Så mycket kostar bilarna att köpa...

... och att äga under tre första åren.

Sveriges populäraste biltest

Vi testar alla bilar på svenska vägar, där du kör. Vi mäter förbrukning och räckvidd på väg och i labb, vi testar säkerheten och vi redovisar alla ägandekostnader. Allt detta och mycket mer om följande bilar får du i detta test:

  • BMW X5 xDrive45e
  • Land Rover Defender SE 110 P400e
  • Volvo XC90 Recharge T8 AWD Plus

Detta test plus allt övrigt exklusivt och unikt material på teknikensvarld.se får du tillgång till som prenumerant. Teckna din prenumeration längre ned på denna sida.

Bensinmotorernas mjuka mullrande vaggar oss nästan till sömns, en sömn som med jämna mellanrum störs av påtvingade tankstopp. Slurp! Där gick det ner 55 liter. Flosch! Där fick det visst plats 61 liter!

Teknikens Världs testlag kör laddhybrider! På långresa. Och när laddhybriderna heter BMW X5 xDrive45e, Land Rover Defender P400e och Volvo XC90 Recharge T8 låter det så här. Stora och laddbara batterier till trots, det går åt bensin.

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill