Lynk & Co 01 PHEV i test mot 3 konkurrenter
Hyr den månad för månad, eller köp den som vilken bil som helst. Det nya bilmärket Lynk & Co är här med sin första modell 01 och utmanar alla bilvärldens gamla sanningar. Kan den även utmana syskonet Volvo XC40 Recharge T4, Cupra Formentor e-Hybrid och Hyundai Tucson Plug-in Hybrid?
En matskål, en vattensil, en rakkniv, en nål, ett bälte och tre set av munkdräkt. Det är allt en buddhistisk munk får äga. En Lynk & Co 01 omfattas dock inte av regeln om ägodelar, som bara en är av de 227 speciella regler en buddhistisk munk lever sitt liv efter.
Att privatleasa en Lynk & Co är dock en helt annan sak än att äga en, och vad vi vet så säger ingen av de 227 reglerna något om privatleasing. Att det är en ny form av bilnyttjande som växer sig allt större är däremot ett faktum. På det är inte minst Lynk & Co ett bevis. Här har vi ett nystartat bilmärke helt och hållet uppbyggt kring privatleasing, och inte vilken privatleasing som helst. En Lynk & Co 01 PHEV kan köpas kontant för 440 000 kronor, men tanken är att nästan alla kunder ska skaffa den genom korttidsleasing. 5 500 kronor per månad. En månad i taget med en månads uppsägningstid. Kommer det verkligen att fungera?
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se