Mercedes EQE och BMW i4 mot Audi e-tron GT och Polestar 2
Audi e-tron GT, BMW i4, Mercedes EQE och Polestar 2. Fyra elbilar som vill vara snabba och sportiga men också fungera till vardags och som tjänstebilar. Teknikens Världs testlag tar på sig svettbanden och provar den nya tidens sportbilar.
I detta test får du reda på följande:
✓ Bilen med bäst köregenskaper.
✓ Vilken som är säkrast.
✓ Bilen som har bäst utrymmen.
✓ Vilken som är bäst i vardagslivet.
✓ Ägandekostnaderna.
✓ Bästa valet för dig.
✓ Och mycket, mycket mer.
Den var ute! Nej, Ruben. Serven satt som en smäck precis på rätt sida linjen och ingen blir längre förvånad över att testlagets ålderman, älgtestvirtuos, före detta MC-polis och farfar inte har slutat försöka fuska.
Men i den här sporten är det svårt. Padelbanan är så liten att alla kan se alla linjer tydligt och inte ens Ruben Börjessons myndighetsröst kan få oss att ändra uppfattning.
Testlaget har hamnat vid Kungsberget utanför Sandviken. Här kan man numera inte bara åka skidor och cykla mountainbike utan även spela padel på en bana belägen alldeles intill liften. Bilarna kan man, åtminstone under barmarkssäsong, parkera alldeles intill plexiglasväggarna och kliva rätt in i spelet.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se