Nya Volkswagen Multivan i test mot Mercedes V-klass
Nya Volkswagen Multivan lanseras som framhjulsdrivna laddhybriden eHybrid och för första gången i modern tid delvis byggd med personbilsdelar. Vad det innebär och hur den står sig mot bakhjulsdrivna konkurrenten Mercedes V 300 d ska testet visa.
Det råder inga tvivel i Teknikens Världs garage när det här testet rullar igång – vi gillar den här typen av bilar. Reporter Daniel Östlund vankar runt de två utmanarna med något fuktigt i blicken samtidigt som chefredaktör Engström rullar in med sin nyköpta lätt (eller svårt?) begagnade VW Transporter dubbelhytt från 2013. Vi som cyklar, åker skidor, renoverar hus eller bara har ett massivt behov (inbillat eller verkligt…) av utrymme och praktisk förmåga hos våra vardagstransportörer lockas extremt mycket av konceptet som Multivan och V-klass innebär. Det är bara att erkänna – vi är torsk på biltypen.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
- Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
- Därefter är priset 89 kr/mån
- Digital tillsvidareprenumeration
- Ingen bindningstid – säg upp online när du vill
Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.
Kommentera artikel
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se