Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Från vänster: Volkswagen Passat BlueMotion, Citroën C5 1,6 HDi, Volkswagen Passat TSI EcoFuel och Citroën C5 BioFlex.Från vänster: Volkswagen Passat BlueMotion, Citroën C5 1,6 HDi, Volkswagen Passat TSI EcoFuel och Citroën C5 BioFlex.Från vänster: Volkswagen Passat BlueMotion, Citroën C5 1,6 HDi, Volkswagen Passat TSI EcoFuel och Citroën C5 BioFlex.
Från vänster: Volkswagen Passat BlueMotion, Citroën C5 1,6 HDi, Volkswagen Passat TSI EcoFuel och Citroën C5 BioFlex. Foto: patrik.lindgren@teknikensvarld.se.076-1453001

Samling vid pumpen – diesel vs gas vs etanol

Premium Test av Citroën C5 BioFlex, C5 HDi, Volkswagen Passat BlueMotion och Passat TSI EcoFuel

Samling vid pumpen – diesel vs gas vs etanol

Lobbyisterna för etanol har verkligen lyckats. I Sverige finns överlägset mest etanolbilar jämfört med övriga Europa. Men någonting gick fel. Väldigt få etanolbilsägare kör i dagsläget på etanol. Det blir för dyrt. Nu kommer fordonsgasen tillbaka. Hur ska det gå för den - och de nya, snåla dieslarna?