Ser sidan konstig ut?

Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa teknikensvarld i ett bättre anpassat format?

MobilTabletDator
Från vänster: Volkswagen Passat BlueMotion, Citroën C5 1,6 HDi, Volkswagen Passat TSI EcoFuel och Citroën C5 BioFlex.
Från vänster: Volkswagen Passat BlueMotion, Citroën C5 1,6 HDi, Volkswagen Passat TSI EcoFuel och Citroën C5 BioFlex.
Från vänster: Volkswagen Passat BlueMotion, Citroën C5 1,6 HDi, Volkswagen Passat TSI EcoFuel och Citroën C5 BioFlex.
Från vänster: Volkswagen Passat BlueMotion, Citroën C5 1,6 HDi, Volkswagen Passat TSI EcoFuel och Citroën C5 BioFlex. Foto: patrik.lindgren@teknikensvarld.se.076-1453001

Samling vid pumpen – diesel vs gas vs etanol

Test av Citroën C5 BioFlex, C5 HDi, Volkswagen Passat BlueMotion och Passat TSI EcoFuel

Samling vid pumpen – diesel vs gas vs etanol

Lobbyisterna för etanol har verkligen lyckats. I Sverige finns överlägset mest etanolbilar jämfört med övriga Europa. Men någonting gick fel. Väldigt få etanolbilsägare kör i dagsläget på etanol. Det blir för dyrt. Nu kommer fordonsgasen tillbaka. Hur ska det gå för den - och de nya, snåla dieslarna?

Expressen Premium - Digital prenumeration

Teknikens Värld är nu en del av

Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.

  • Första veckan är gratis för alla nya prenumeranter
  • Därefter är priset 89 kr/mån
  • Digital tillsvidareprenumeration
  • Ingen bindningstid – säg upp online när du vill

Genom att klicka på "STARTA PREMIUM" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicyn. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.