Test av nya Volkswagen Passat Sportscombi GTE
En dominant bland laddhybriderna på svenska marknaden har Volkswagen Passat Sportscombi GTE varit. Vissa månader har den sålt många gånger fler exemplar än närmare konkurrent. Men modellen började bli lite ålderstigen och Volkswagen har därför alldeles precis uppdaterat alla Passat-modeller inklusive laddhybriden GTE.
En av de absolut största nyheterna hos laddhybridversionen av Passat är batteriets lagringskapacitet, den har vuxit från 9,9 till 13,0 kWh vilket gör en hel del för räckvidden vid körning på enbart el. Men hur lång är egentligen räckvidden i verkligheten? Och hur bra fungerar alla nya förarassisterande system, exempelvis det semiautonoma systemet Travel Assist, som samlas under namnet IQ.Drive?
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Expressen Premium - Digital prenumeration
Teknikens Värld är nu en del av
Prenumerera på Expressen Premium för att ta del av allt vårt innehåll.
Teknikens Värld erbjuder möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se